Mit és hogyan dolgozom? - Avagy a virtuális asszisztens szolgáltatásom testközelből
Gyakran felmerülő kérdés, számtalan különböző formában megfogalmazva elhangzott már. Van, hogy közvetlenül nekem teszik fel, van, hogy ügyfelemnek, mikor rólam, a velem való együttműködésről beszélget valakivel. Az egyik személyes kedvencem, amikor egyik ügyfelemtől kérdeztek vissza, hogy “...ez is ilyen mesterséges intelligencia izé, ugye?! 🤖”
Nos, jelentem 100%-ig természetes intelligencia vagyok 🤓, és arra gondoltam, hogy a leggyakoribb feladatok bemutatásán keresztül egy picit “közelebb hozom” a virtuális asszisztensi munkát.
Fontos már az elején tisztázni, hogy nem minden virtuális asszisztens ugyanazt csinálja, ez ugyanis nem egy szakma, hanem egy gyűjtőfogalom. Olyan számos szakterületre szakosodott, képzett szakemberekre használjuk, akik online eszközökkel, legnagyobb arányban távolról segítik az ügyfeleik munkáját. Pénzügyi-, marketing-, humán erőforrás-, grafika-, webdesign-, és még biztosan lehetne sorolni azokat a szakterületeket, melyek feladataira biztosan találsz kiváló virtuális asszisztens szakembert. Van köztünk, aki igény szerint személyes közreműködést is vállal, például én is, valamint van, aki kizárólag távolról dolgozik.
Az elmúlt hetekben egy bejegyzés sorozatban, külön-külön posztban picit részletesebben mutattam be a Facebookon és a Linkedinen a konkrét feladatokat, melyekkel leggyakrabban megbíznak az ügyfeleim, és ezeket a feladatokat hogyan végzem el (az egyes posztok linkjeit beteszem a témákhoz)
Ezen bejegyzés-sorozatnak alapján, afféle összefoglalóként született meg ez a blogbejegyzés azok kedvéért, akik jobban szeretik egyben látni, olvasni az őket érdeklő témákat.
A weboldalamon (https://www.hanova.hu) a Szolgáltatások fülön egy részletes listát találsz, az ott felsorolt összes feladatot lehetetlen teljes részletességgel bemutatni, ezért emelek ki csak néhányat, úgy érzem ezekkel is közelebb tudom hozni a témát azokhoz, akik még nem találkoztak vele.
Első, ingyenes meeting
Minden együttműködés egy első lépéssel indul: az ingyenes online konzultációval. Itt tisztázzuk, mit szeretnél delegálni, mit vársz el, és én tudok-e ebben kapacitással, tudással támogatni. Ha igen, Google Meet-en találkozunk – 30-40 perc, de soha nem siettetem. Ez a beszélgetés mindig ingyenes, hiszen ebből lesz átlátható, mire és hogyan szerződünk.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Ügyfélszolgálat kiszervezése
E-mailek, telefonok, kérdések, reklamációk – ezeket mind át tudom venni. Legyen szó gyors válaszról, udvarias hangnemről vagy épp riportálásról, az ügyfeleid azt érzik: rájuk figyelünk. Neked pedig felszabadul az időd.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Számlázás, könyvelés előkészítése
Számlázz.hu, Billingo, Quick – otthonosan mozgok ezekben. Kérésre kiállítom a számlát, letöltöm, rendszerezem, előkészítem a könyvelőnek. Pontosan, időben, nyűg nélkül.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Quick pénzügyi rendszer – bevezetés és működtetés
A Quick az egyik titkos fegyverem. Ha szeretnéd, hogy a pénzügyeid átláthatók legyenek, segítek bevezetni, megtanítom használni, vagy akár én kezelem helyetted nap mint nap.
Kapcsolódó Facebook poszt - 1 / Kapcsolódó Facebook poszt - 2
Kapcsolódó Linkedin poszt - 1 / Kapcsolódó Linkedin poszt - 2
Bevallások, nyilvántartások, adatszolgáltatások
Nem mindenhez kell könyvelő. Egy KATA bevallás, eSZJA ellenőrzés vagy bevétel-nyilvántartás? Segítek, kialakítom, rendben tartom – hogy ne legyenek kellemetlen meglepetések.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Irat-, dokumentációkészítés, kezelés
Szerződések, árajánlatok, HR iratok – sablonok, elnevezések, tárolás. Kialakítok egy logikus rendszert, hogy ne legyen több elfelejtett verzió, káosz a fájlnevekben vagy felesleges keresgélés.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Webshop asszisztencia (WooCommerce)
Új terület, amit imádok! Termékfeltöltés, kuponok, készletkezelés, rendelésfigyelés – minden, ami a háttérben kell, hogy a webshop zökkenőmentesen működjön.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
SM platform kezelés
Facebook, Insta, LinkedIn – fiók létrehozás, posztok készítése, komment moderálás. Mindez saját profilról, biztonságosan. Neked pedig nem kell napi szinten bajlódnod a tartalomkezeléssel.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Adat-, információgyűjtés
Piackutatás, konkurenciafigyelés, trendek, árak – bármi, amihez idő kéne, de nincs. Te megadod a témát, én szállítom a rendszerezett, átlátható anyagot.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Humánerőforrás menedzsment
Új dolgozó felvétele? Munkaidő-nyilvántartás? EFO-bejelentés? Ezeket mind nyugodtan rám bízhatod – akár meglévő rendszerbe illeszkedve, akár nulláról felépítve.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Hirdetéskezelés – Meta és Google
Nem árulok csodát. De beállítom, figyelem és karbantartom a Facebook és Google hirdetéseidet, ha tudod, kit szeretnél elérni. A technikai rész az én dolgom – te pedig fókuszálhatsz a stratégiára.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Személyi asszisztencia – mert a vállalkozó is ember
Időpont-egyeztetés, gyerek táborának intézése, naptár újraszervezése? Igen, néha a magánélethez is kell egy biztos háttér. Én ezt is vállalom, ha már ismerjük egymást – bizalmi alapon.
Kapcsolódó Facebook poszt / Kapcsolódó Linkedin poszt
Beszéljünk!
Ha bármelyik terület megszólított, írd meg, miben lenne jó a támogatás. Egy első, ingyenes beszélgetésnél nincs veszítenivalód – és lehet, hogy pont egy virtuális asszisztenssel lesz nyugodtabb, átláthatóbb és tervezhetőbb a vállalkozói mindennapod.
Ha ismersz valakit, akiről úgy gondolod, hogy hasznos lenne számára, kérlek oszd meg vele ezt a cikket.
#hanova #szolgáltatások #virtuálisasszisztens #etikusvirtuálisasszisztens #onlinevállalkozástámogatás #háttértámogatás #távasszisztens
Megjegyzések
Megjegyzés küldése