Kinek éri meg virtuális asszisztenssel együtt dolgozni?
A teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy nincs mindenkinek szüksége virtuális asszisztens szolgáltatásának igénybevételére.
Aki havi 168 órányi feladatra keres asszisztenst, annak főállású titkárnőre vagy irodavezetőre van szüksége.
Viszont akár méretéből, akár tevékenységéből adódóan rengeteg olyan vállalkozó van, akinek a virtuális asszisztencia jelenti az optimális megoldást.
Nézzünk ilyen helyzeteket:
1. Nincs idő az ügyviteli feladatokra:
A termelés, gyártás, szolgáltatás feladatainak ellátása mellett nem mindig van idő az adminisztrációra, az iktatásra vagy a marketing, esetleg social media feladatok ellátására, pedig ezek is fontosak egy vállalkozás működése szempontjából. Ezek sok esetben nem nagy feladatok, hetente, havonta csak pár órát igényelnek, de kifejezetten hátrányos tud lenni, ha gyakran vagy tartósan nincsenek elvégezve.
2. Csak pár órányi elmaradás van, erre nem lehet embert felvenni:
Az előző ponthoz kapcsolódva alkalomszerűen lehetnek olyan feladatok, amik ugyan csak kevés időt tesznek ki, viszont senkinek sincs rá ideje megcsinálni, esetleg nincs megfelelő tapasztalata és/vagy képzettsége hozzá a munkavállalóknak vagy a cégvezetőnek. Erre a pár órányi munkára érdemes lehet szerződéses alapon egy külsős szakembert alkalmazni, aki profin elvégzi a munkát mindenféle plusz munkaügyi adminisztráció nélkül.
3. Nem akarsz bejelentéssel, munkaügyekkel bajlódni:
A "Miért éri meg...?" kérdést egy külön bejegyzésben is részletezzük a későbbiekben, de már itt is fontos megemlíteni a következő szempontokat.
Hirdetésfeladás, önéletrajzolvasás, interjúztatás, betanítás, próbaidő, felmondások, kilépőpapírok... Kinek van erre szüksége heti pár órányi munka miatt, ha egy szakember elvégezheti szerződéses alapon ezeket a feladatokat mindenféle plusz munkaügyi nehézség, bonyodalom és költség nélkül?
4. Korlátozottak az adminisztrációra fordítható anyagi lehetőségek:
Egy virtuális asszisztens olcsóbb opció, mint egy bejelentett alkalmazott, hiszen nem kell utána semmilyen járulékot fizetni, nem kell bérszámfejteni, bejelenteni stb. Annyit kell fizetni csak, amennyit q megállapodás alapján kiszámlázunk. Ha pedig azt is belekalkuláljuk az árba, hogy egy virtuális asszisztens rendelkezik minden eszközzel, szükséges szoftverrel, nem az irodai rezsit fogyasztja, nincs szüksége munkaállomásra és saját asztalra, egyértelműen láthatjuk, hogy mennyivel olcsóbb ez a fajta együttműködés egy alkalmazott foglalkoztatásával szemben. Arról pedig akkor még nem is beszéltünk, hogy egy virtuális asszisztensnek csak azt kell kifizetni, amit valóban és megfelelő minőségben megcsinált, nincs fizetett szabadság, nincs ebédszünet és HR-es feladatok, ahogy az előző pontban már utaltam rá.
5. Szükséged van arra, hogy aki ezeket a feladatokat ellátja, vállalkozói szemléletű legyen:
Egy virtuális asszisztens maga is vállalkozó, tudja, hogy ez mit jelent és ennek megfelelően a maximumot nyújtja. Tisztában van olyan alapvető vállalkozásvezetéssel kapcsolatos teendőkkel és információkkal, amikkel sok alkalmazott nincs. Tudjuk, hogy milyen fontos a határidők tartása és tisztában vagyunk azzal, hogy mit jelent egy ilyen jellegű együttműködés.
Valóban nincs mindenkinek szüksége virtuális asszisztensre. De ha Neked van olyan tevékenységed, amit szívesen kiszerveznél, keress bátran, beszéljünk, és találjuk meg együtt a legjobb megoldást.
Amennyiben úgy gondolod, hogy másoknak is hasznos lehet ez a bejegyzés, megköszönöm, ha megosztod, hogy eljusson minél több emberhez :)
Megjegyzések
Megjegyzés küldése