Bejegyzések

Mit és hogyan dolgozom? - Avagy a virtuális asszisztens szolgáltatásom testközelből

Gyakran felmerülő kérdés, számtalan különböző formában megfogalmazva elhangzott már. Van, hogy közvetlenül nekem teszik fel, van, hogy ügyfelemnek, mikor rólam, a velem való együttműködésről beszélget valakivel. Az egyik személyes kedvencem, amikor egyik ügyfelemtől kérdeztek vissza, hogy “...ez is ilyen mesterséges intelligencia izé, ugye?! 🤖” Nos, jelentem 100%-ig természetes intelligencia vagyok 🤓, és arra gondoltam, hogy a leggyakoribb feladatok bemutatásán keresztül egy picit “közelebb hozom” a virtuális asszisztensi munkát.  Fontos már az elején tisztázni, hogy nem minden virtuális asszisztens ugyanazt csinálja, ez ugyanis nem egy szakma, hanem egy gyűjtőfogalom. Olyan számos szakterületre szakosodott, képzett szakemberekre használjuk, akik online eszközökkel, legnagyobb arányban távolról segítik az ügyfeleik munkáját. Pénzügyi-, marketing-, humán erőforrás-, grafika-, webdesign-, és még biztosan lehetne sorolni azokat a szakterületeket, melyek feladataira biztosan találsz ...

Hatékony idő- és projektmenedzsment: Eisenhower-mátrix és Trello

A mindennapok során gyakran szembesülünk azzal, hogy a feladatok sokasága eláraszt minket. Sürgős határidők, hosszú távú tervek, napi teendők – mindez könnyen káoszba fulladhat, ha nincs egy jól bevált módszerünk arra, hogyan kezeljük őket. Ebben a bejegyzésben két hatékony eszközt mutatok be, amelyek segítenek a produktivitás növelésében a munkánk során és a magánéletben is. Eisenhower-mátrix: A hatékony döntéshozatal eszköze Dwight D. Eisenhower, az Egyesült Államok egykori elnöke így fogalmazott: „Amit sürgősnek tartunk, az ritkán fontos. És ami valóban fontos, az ritkán sürgős.” Ezen elv alapján alkotta meg az Eisenhower-mátrixot , amely segít abban, hogy a teendőinket a valódi fontosságuk szerint kezeljük, ne csak a sürgősségük alapján. Hogyan működik az Eisenhower-mátrix? A módszer lényege, hogy minden feladatot négy kategóriába sorolunk: 🔵 1. Sürgős és fontos – Azonnal elvégzendő Ezek azok a feladatok, amelyeket halogatás nélkül meg kell oldani, mert jelentős következményeik v...

Mit gondolsz, van kapcsolat egy virtuális asszisztens és egy súgó között?

Egy virtuális asszisztens olyan a vállalkozónak, mint a színésznek a színházi súgó Képzeld el a következő helyzetet: egy színész a reflektorfényben áll, minden szem rá szegeződik, és neki hibátlanul kell előadnia a szerepét. De mi történik, ha elakad? Ha egy pillanatra kihagy az emlékezete, vagy egyszerűen túl sok minden van a fejében? A súgó ott van a színpad szélén, és diszkréten, de hatékonyan segít. Nélküle a darab ugyan nem állna le, de a színésznek sokkal nehezebb dolga lenne. Pontosan így működik egy virtuális asszisztens egy vállalkozás életében. A háttérből támogat, hogy te tündökölhess Egy vállalkozó rengeteg szerepet játszik nap mint nap: ügyfélszolgálatos, marketinges, pénzügyes, stratégiai döntéshozó. Ez sokszor túlterhelő lehet, és könnyű elveszni a részletekben. Egy virtuális asszisztens azonban leveszi a válladról az időrabló, de mégis fontos feladatokat, hogy te arra fókuszálhass, ami igazán számít: a növekedésre, az ügyfeleidre és a saját szakértelmed kibontakoztatásá...

Napi cuki sztori

Kép
Hozzám forduló magánszemélyek problémáinak megoldásában is szívesen segítek. Így történt a minap, egy fiatalember idegesen hívott fel, hogy a segítségemet kérje családi adókedvezmény nyilatkozat módosításában. Korábban látta és - nagyon okosan - elmentette az adóbevallás átnézős facebook posztomat, így a kontakt megvolt. Visszakanyarodva a történetre, felhívott, hogy megszületett a gyermeke, és emiatt módosítania kell a munkáltatója felé korábban tett ,családi adókedvezmény igénybevételére vonatkozó nyilatkozatát. De! Fogalma sincs hogyan kell azt csinálni. Képernyőmegosztással dolgoztunk, így az ONYA oldalán, ügyfélkapus azonosítással rövid idő alatt elkészült, és beküldtük a módosított nyilatkozatot, amit a munkáltatója néhány perccel később automatikusan megkapott, így a hóvégi bérszámfejtésnél már naprakész adatokkal dolgozik a könyvelőjük. Újdonsült apuka megnyugodott, mindenki boldog, happy end #napicuk i #apróörömök #szeretemamunkám #virtuálisasszisztensvagyok #storytelling ...

Napi pozitív sztori

 Ma délelőtt felhívott telefonon egy kedves régi ügyfelem, hogy lenne egy feladat, amit viszonylag gyorsan meg kellene oldani. Miután vázolta a helyzetet, átfutottam a napi teendő listámat, kigondoltam, hogyan tudnék kisakkozni egy kis időt, mondtam neki, hogy délután tudok foglalkozni a feladattal. Örömmel fogadta a hírt, megbeszéltük, hogy rövidesen átküldi e-mailben az anyagot, ami meg is történt. Elérkeztem a projektjéhez, épp csak megnyitottam az e-mailt, mikor ismét telefonál az ügyfél. Felveszem a telefont, ő kétségbeesetten kérdezi, hogy mennyire merültem már bele a feladatba? Mondom neki, épp megnyitottam az e-mailt. Nagyon megkönnyebbült, az történt ugyanis, hogy egy kulcsfontosságú dokumentumot elfelejtett csatolni. Bár jelezte, hogy rövidesen biztosan rájöttem volna, hogy valami hiányzik, és rákérdezek, de jobb, hogy ezt megelőzve ő maga jött rá és gyorsan pótolta a lemaradt dokumentumot, és így teljes hatékonysággal, rövid idő alatt prezentálni tudtam számára az elvégz...

Hogyan készítsd fe a vállalkozásod egy VA-val való együttműködésre?

 A virtuális asszisztensre való felkészülés több kulcsfontosságú lépést is magában foglal, hogy az együttműködés kialakítása zökkenőmentes, a nyújtott szolgáltatások igénybevétele hatékony legyen. Készítettem egy útmutatót ezzel kapcsolatban: Határozd meg a delegálandó feladatokat és felelősségi köröket: Határozd meg világosan, hogy milyen feladatokat és felelősségeket szeretnél átadni a virtuális asszisztensnek. Ide tartozhatnak az adminisztratív feladatok, az ügyféltámogatás, a közösségi média kezelése, az adatrögzítés, adatgyűjtés, könyvelés előkészítés, stb.  A meghatározott feladatokról, elvárásaidról adj pontos, részletes leírást. Beszéljétek meg a kommunikációs és együttműködési eszközöket: Válasszatok olyan kommunikációs és együttműködési eszközöket, amelyek megkönnyítik a zökkenőmentes interakciót a megbízó és a megbízott között. Ezek közé tartozhat az e-mail, az üzenetküldő alkalmazások (pl. WhatsApp, Messenger), projektmenedzsment szoftverek (pl. Trello) és videok...

Általam ismert és használt szoftverek, alkalmazások

Kép
A hétköznapokban is számtalan informatikai megoldás, szoftver, alkalmazás vesz körül bennünket. Ez virtuális asszisztensként még inkább így van, hiszen a munkánkat ezek segítségével, használatával tudjuk teljeskörűen és megfelelően ellátni. Vannak olyan szoftverek, melyek adott feladat elvégzését segítik, ilyenek például a videószerkesztő, vagy szövegszerkesztő programok. Vannak, amelyek háttér támogatást nyújtanak, mint például az időmérő vagy számlázó programok, tárhely, böngésző. Aztán ott vannak a social media felületek, marketing célú alkalmazások, amelyekkel közönségünket tudjuk elérni, tájékoztatni, akár szórakoztatni. Az alábbi listában látható az általam leggyakrabban használt programok, melyek között a fenti típusok mindegyike megtalálható. Google Sites / Dokumentumok / Táblázatok / Diák / Drive / Gmail / Fotók / Naptár / Űrlapok / Ads / Chrome / Blogger Libre Office irodai szoftverek Canva OpenShot OBS Studio Avery Design & Print Online Clockify Trello Billingo, szamlazz...